Pagina's

zaterdag 7 april 2018

ArtSpecially 2018

Tutorial Poster

Ik ben ontzettend trots dat mijn inzending was uitgekozen voor de ArtSpecially Poster!
De laatste weken kom ik 'm bijna dagelijks tegen en geeft iedere keer weer een OH JA gevoel.
Hier een korte uitleg:

De gebruikte stempels van de gezichtje zijn van Impression Obsession, de quotes van Altenew en een stencil van Stampendous (een hele oude)




De gezichtjes (na wat experimenteren) op glad wit papier gestempeld. 

 Vervolgens de gezichtjes op masking paper gestempeld en de ogen en monden uitgeknipt.

Hier zijn de ogen en monden beplakt met het masking paper

 Nu het kleurwerk met de stencil van Stampendous.
Deze bestaat uit een grote vlek en wat kleintjes. Degene die ik niet wil gebruiken zijn hier afgeplakt met masking paper. Het is een secuur werkje en een uitdaging om geen vlekken te fabriceren.
Na elke gebruikte kleur moet de stencil goed schoongemaakt worden om vlekken te voorkomen.
Hier is de vorm wat beter te zien van het stencil. Om een wat speelser effect te krijgen heb ik het stencil iedere keer gedraaid (in totaal maar 3x)



Na de laatste kleur kunnen de masks verwijderd worden van de ogen en monden dit moet wel met beleid om beschadigingen te voorkomen. 

Uiteindelijk komt dit te voorschijn.
Op de originele heb ik de quotes er met een stempelhulp op gestempeld



 Heel veel mooie inzendingen!!!



Ik heb ontzettend veel leuke en lieve reacties gehad SUPER!!!
Op het moment dat het bekend werd lag mijn 
 vriendin heel slecht.
Het gezicht van haar toen ze de uitslag hoorde dat mijn projectje op de poster kwam zal ik nooit vergeten!


Kijk eens wat een gaaf schort!!!!!!!!
Zo blij mee.


Ook deze mooierd is in mijn bezit.


Hier een paar voorbeelden van een paar jaar geleden met dezelfde techniek op Atc kaartjes en een kaartje van de Craftorij Zomer Challenge.



9 opmerkingen:

  1. Heel erg mooi Yvonne. Terecht gewonnen!
    Veel plezier op de AS. Wie weet komen we elkaar nog tegen.
    Groetjes Joan

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtige kaart! Een terechte winnaar dit jaar. Bedankt voor je duidelijke uitleg.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel erg leuk om te lezen hoe je jouw inzending hebt gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dank je wel voor de uitvoerige uitleg. Echt een prachtige kaart.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Echt een prachtig ontwerp/kaart. Zeer terecht dat je gewonnen hebt! :-) Heel veel plezier op het ARTSpecially event. Wie weet zien we elkaar volgende week nog wel even.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk om het creatie proces te zien Yvonne! Ben ook gek op al die gezichtjes........En inderdaad een prachtige creatie! Leuk he dat je dan steeds weer opnieuw ervan geniet en trots bent, liefs Mirandax tot het event he!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Terecht gewonnen, echt zo gaaf !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. I'm looking forward to hug you on Saturday <3
    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hi there Yvonne! I was one of the Finns participating in the music themed swap and got your beautiful "Rock out" ATC. Thank you so much for the great card! Wishing you a lovely spring!

    BeantwoordenVerwijderen